Uitgeverij Zezz in de pers

Over ‘Ja dokter, nee dokter’

‘Het is erg handig dat de schrijfster al haar ervaringen en tips heeft beschreven, zodat je het wiel niet zelf opnieuw hoeft uit te vinden. Maar ook voor de meer ervaren altijd-wat-mensen is het boek bruikbaar; om weer even te focussen op een naderend bezoek aan een zorgverlener, of om meer inzicht te krijgen in de manieren waarop jij en anderen dingen aanpakken. Het enige nadeel aan dit boek is dat ik het niet zelf geschreven heb. Het past zó bij mij, zowel de inhoud als layout, dat ik er gewoon een beetje jaloers op ben.’

VED Magazine, juni 2018

Over ‘Ja dokter, nee dokter’

Heb in tijden niet zo’n lekker en luchtig boek gelezen en dan nog wel over ‘van het kastje naar de muur gestuurd worden’ in de zorg.. een zeer geschikt boek om te krijgen of weg te geven aan een ieder die regelmatig zorginstanties bezoekt.’

FES Magazine, mei 2018

Over ‘Ja dokter, nee dokter’

‘Praktisch en goed doordacht zijn de voornemens en tips over de omgang met de hulpverlener met wie je het niet eens bent, gevolgd door informatie over het indienen van een klacht. Voordat het boek eindigt met een serie helpende lijstjes geeft de schrijfster een realistisch en mild oordeel over de werkers in de gezondheidszorg.’

E-pal.nl, mei 2018

themaboekje over pijnOver ‘Wat kun je doen als je pijn hebt?’

‘Over pijn zijn vele boeken geschreven, maar als de auteurs er uitgebreid op ingaan, worden het dikke pillen en als ze toegankelijk zijn geschreven, blijken ze vaak onvolledig. Dit boekje is een uitzondering, want er wordt vrij volledig ingegaan op alle aspecten van pijn in de palliatieve fase. (…) Kortom, een aanrader.

Vptz, maart 2018

Interview in MarketingTribune

‘Onze kracht is dat we proberen om zieke mensen en hun naasten niet vanuit de zorg te benaderen, maar dat we kijken waar ze in het dagelijks leven tegenaan lopen met hun ziekte. Waar heb je behoefte aan als je thuis ziek op de bank zit?’

MarketingTribune, januari 2016

IMG_0887Over ‘Notities over het einde van mijn leven’

‘Een handig boekje wat jullie kan helpen bij het gesprek over dit soort lastige onderwerpen.’

Dementie.nl, juni 2016

‘Als aanzet tot een gesprek over wensen en ideeën over de laatste levensfase, is het een sympathieke uitgave met gelukkig nog volop ruimte voor ‘niet weten.’

 Zin in Zorg van Reliëf, juni 2016

Over het ‘Vriendenboek voor ziekenbezoek’

Vriendenboek voor ziekenbezoek

‘Een leuk initiatief: het Vriendenboek voor Ziekenbezoek. Bedacht door twee vrouwen die zo’n soort boek zochten voor een zieke vriendin, dat niet konden vinden en het toen besloten zelf te maken. Weer eens een ander cadeau dan een fruitmand of bloemen!’

Vrouw magazine van De Telegraaf

‘Een fijn cadeau voor een langdurig zieke.’

Longwijzer van het Longfonds

‘Ziek en bedlegerig? Dan zijn opbeurende teksten van vrienden zeer welkom. (…) Tijdens het ziekenbezoek krijgen vrienden dus een interessante schrijfklus: in het boek noteren ze mooie, grappige en ontroerende herinneringen aan de vriendschap.’

Perspectief van UWV

‘Dialyseert u in een ziekenhuis? Neem het boek dan bijvoorbeeld mee naar de dialyseafdeling en vraag of de mensen met wie u daar vriendschappen hebt gesloten het invullen.’

Wisselwerking van Nierpatiënten Vereniging Nederland (NVN)

Onze uitgaven in LEVEN! Regio Utrecht

In het lentenummer van LEVEN! voor de Regio Utrecht met als thema ‘Leven & Dood’ worden zowel Notities over het einde van mijn leven (p. 24) als het Vriendenboek voor Ziekenbezoek (p. 28) aangeraden aan de lezers.

LEVEN! magazine, maart 2017

‘Wat als je je leven verliest?’ op Kanker.nlCover-themaboekje-2-LR-480x681

‘Het boekje bevat praktische tips voor naasten gericht op het sterfproces’

Kanker.nl, december 2015

 


Reinier in de Volkskrant

Bladendokter Rob van Vuure in de Volkskrant:Reinier test
‘…het wachtkamerblad reiNIER is zeer leesbaar. De dokter roept voor je het weet. Het blad reiNIER laat zien hoe bekopping een blad kan maken of breken. Veel emo. Saaie mededelingen laat je liggen, cover-emotie raakt je en maakt nieuwsgierig, zeker op die specifieke wachtkamermomenten.’

Lees hier de hele column

Pal voor u in PalliumPal voor u 5

‘Wij werken met ervaringen van mensen, beeld, kleur en een beetje humor. Tussen de regels door moet het goed voelen’, aldus hoofdredacteur Annemarie van Bergen

Pallium, oktober 2015